Misyon - Vizyon
           MİSYONUMUZ 
 
          Kanun, Kanun Hükmünde Kararname, Yönetmelik, Yönerge ve mevzuatlarda ön görülen her türlü özlük haklarının en kısa zamanda eksiksiz ve doğru olarak uygulanmasını temin etmek, bu sistemin düzenli ve sistematik bir şekilde işlenmesini ve personelimizin görevlerini yerine getirirken motivasyon içinde çalışmalarını sürdürmelerini sağlamaktır. 
 
         VİZYONUMUZ 
 
          Hızlı değişim sürecinde doğru, verimli, düzenli, uyumlu ve koordineli, bütünleştirici ve işbirliğine dayalı, insan haklarına önem veren çağdaş bir idari yapı oluşturmak.

         YETKİ
 
          Üniversitemiz 29 Mayıs 2007 tarihinde 5662 Sayılı Kanunla kurulmuş ve Personel Dairesi Başkanlığı 2547 Sayılı Kanunun 51 ve 124 Sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatlanması hakkındaki Kanun Hükmünde Kararnamenin 29. maddesi uyarınca kurulmuştır. 

         GÖREV VE SORUMLULUKLAR
 
  1.   Üniversitenin insan gücü planlaması ve personel politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesiyle ilgili önerilerde bulunmak.
  2.   Üniversite personelinin atama, özlük, emeklilik ve pasaport işleriyle ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
  3.   İdari personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi programlarını düzenlemek ve uygulamak.
  4.   Akademik personelin görev süre uzatım işlemlerinin takibini yapmak.
  5.   Rektörlük kadrosundaki akademik personelin görev süre uzatımı ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
  6.   Aday memurlarla ilgili tüm iş ve işlemlerin takibini yapmak.
  7.   Akademik ve İdari Personelin, yükselme, atanma ve yer değiştirme işlemlerinin takibini yapmak.
  8.   2547 sayılı Kanunun 34. maddesine tabi yabancı uyruklu personel, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine tabi sözleşmeli personel ve 4857 sayılı İş Kanuna tabi personelin takibi (4857 sayılı İş Kanuna tabi personelin maaş ile ilgili tüm iş ve işlemler İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı tarafından yürütülecektir), planlamak, sonuçlandırmak, özlük ve maaş ile ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak.
  9.   Yabancı Uyruklu Değerlendirme Komisyonu’nun sekreterya görevini yürütmek.
  10.   Akademik ve idari kadroların otomasyon sistemine giriş işlemleri ve takibini yapmak.
  11.   Personelin görevlendirme ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek.
  12.   1416 sayılı kanun kapsamında görevlendirilenlerle ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
  13.   ÜAK ile ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek.
  14.   İnsan kaynakları ile ilgili istatistiksel bilgileri güncel tutmak ve gerektiğinde ilgili birim veya kurumlarla paylaşmak.
  15.   Dekan atamaları ile ilgili YÖK ile yapılan yazışma ve işlemlerini yürütmek.
  16.   Daire Başkanlığı bünyesindeki birimlerinin etkili ve uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlamak.
  17.   Daire Başkanlığı Web sayfasını mer’i mevzuata göre düzenlemek ve güncellemek.
  18.   Görevi ile ilgili süreçleri, Üniversitemiz Kalite Politikası ve Kalite Yönetim Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri doğrultusunda yürütmek.
  19.   Rektör ve Genel Sekreter tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.